Byten & Returer

Policy

Vi strävar alltid efter att erbjuda snabba och enkla returer. Innan du returnerar din vara, se först till att den möter vår retur- & bytespolicy.

En retur av ett köp via www.mammamiagarn.se ska alltid ske inom 14 kalenderdagar från det att varan mottagits. Varan måste returneras i sitt originalskick, vilket innebär att den inte får vara varken använd, skadad eller på annat vis ändrad.


Returinstruktion

  1. Maila din returförfrågan till oss på hej@mammamiagarn.se. Beskriv vad du önskar returnera eller byta och inkludera ditt ordernummer. Vid byten, vänligen ange vilken färg du önskar byta till. Vi bifogar returinstruktion samt retur- och följesedlar som svar.
  2. Packa din vara och inkludera retur- och följesedlar, och posta vid ditt närmsta postombud. Kunden själv ansvarar för att skriva ut retur- och följesedlar. Se till att spara trackingnumret.
  3. Skicka till:
    Miss Loop,
    Hagtorpsvägen 16
    635 09 Eskilstuna
  4. Återbetalning görs när varan kommit åter till oss och godkänts enligt vår returpolicy, och sker via samma betalsätt som du använde vid beställningstillfället.


Returkostnad

Kunden står för returkostnaden på samtliga varor på leveranser inom och utanför Sverige. Vid byten av varor som kunden själv bekostar, står kunden för returkostnaden medan frakten för den nya varan är fri.


Reklamation

Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år. En vara kan reklameras enbart vid produktionsfel, ej för användarslitage. Vänligen mejla information till hej@mammamiagarn.se och förklara med bild och text vad som är fel så fort du upptäckt det.
Vid en godkänd reklamation sker följande:
1. Om varan kan lagas, lagar vi den och står för fraktkostnaderna.
2. Om varan ej kan lagas skickar vi en ny och står för fraktkostnaderna.
3. Om varan ej kan lagas eller ersättas med en likvärdig produkt, återbetalas köpet och fraktkostnaden.

Vi förbehåller oss rätten att neka reklamationer där varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.


Återbetalning

Återbetalning görs när varan kommit åter till oss och godkänts enligt vår returpolicy, och sker via samma betalsätt som du använde vid beställningstillfället. Om faktura eller delbetalning valts som betalningsalternativ krediteras er faktura (dock ej eventuell fraktkostnad) och en uppdaterad faktura skickas till er via e-post från Klarna.

Återbetalning kan ta upp till fem arbetsdagar från det att varan kommit i retur.

Notera att eventuella fraktkostnader inte återbetalas vid en retur.

 

 

Outlösta paket

Vi debiterar en avgift för försändelser som inte hämtats ut motsvarande de faktiska kostnaderna för returfrakt 59 kr, fraktavgift 59 kr samt hantering 100 kr.